گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

چراباید از پنجره های دو جداره استفاده کنیم ؟ (قسمت دوم)

جلوگیری از آلودگی های صوتی و عوارض ناشی از آن :

آلودگی صوتی موجب تحریکات عصبی و سلب آرامش شده وحتی در هنگام استراحت ممکن است شوک عصبی ایجاد نماید .

تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی، ازدست دادن تعادل بدن ، سوء هاضمه ،امراض قلبی و بسیاری از بیماریها از عدم آرامش و استراحت نامناسب و تحریکات عصبی حاصل می شود که می تواند ناشی از آلودگی  صوتی باشد . در شهر های بزرگ ایران متوسط آلودگی صتی ۸۰-۷۵دسی بل و در شهر های کوچک ۵۵دسی بل می باشد .

 

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



چراباید از پنجره های دو جداره استفاده کنیم ؟ (قسمت اول)

جلوگیری از اتلاف هزینه های تولید گرما و سرما درساختمان :

اعداد زیر به وضوح نشان می دهند که پنجره های سنتی تا چه میزان موجب اتلاف انرژی برای تولید گرما در زمستان وتولید سرما در تابستان می شوند :

بار سرمایش و گرمایش و جبران اختلاف دمای داخل و بیرون ، در زمستان و تابستان :

دمای آسایش داخل  (زمستان)     ۲۴درجه سانتیگراد

دمای محیط بیرون (زمستان)        ۴درجه سانتیگراد

اختلاف دما در زمستان               ۲۰درجه سانتیگراد

در صورت وجود پنجره های تک جداره سنتی این اختلاف دما به محیط داخل منتقل شده و منابع تولید گرمایی با صرف انرژی فراوان باید به صورت مداوم این اختلاف دما را جبران نمایند .

دمای آسایش داخل   (تابستان)     ۲۶درجه سانتیگراد

دمای متوسط بیرون (تابستان)       ۳۶درجه سانتیگراد

اخلاف دما در تابستان                  ۱۰درجه سانتیگراد

در صورت وجود پنجره های تک جداره سنتی این اختلاف دما به محیط داخل منتقل شده و منابع تولید سرما با صرف انرژی فراوان باید به صورت مداوم این اختلاف دما را جبران نمایند .

از بررسی اعداد فوق این نتیجه حاصل می شود که استفاده از پنجره های سنتی در ساختمان علاوه بر این که هزینه های تولید گرما و سرما را افزایش می دهد  موجب کوچک شدن فضای آسایش در محیط داخل شده واین فضا فقط در اطراف منابع تولید گرما یا سرما بدست می آید.

 

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



پروفیل گالوانیزه و کاربرد آن در درب و پنجره های UPVC

به منظور مقاوم سازی و تقویت درب و پنجره های UPVC، از پروفیل های گالوانیزه که ضخامت آنها 1.25 تا 1.5 میلی متر می باشد در داخل پروفیل های UPVC استفاده می شود. به کارگیری پروفیل گالوانیزه در داخل پروفیل های UPVC از افتادگی بازشوی پنجره ها جلوگیری می نماید، در عملکرد صحیح و سازگاری اجزاء یراق بازشوها موثر می باشد و مقاومت درب و پنجره های ساخته شده را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر مزایای فوق استفاده از پروفیل های گالوانیزه در داخل پروفیل هایUPVC  موجب بالابردن استقامت درب و  پنجره ها در برابر فشار باد و فشارهای وارده از طرف ساختمان به آنها می گردد، چرا که در ارتفاعات زیاد (در طبقات فوقانی ساختمان ها) نیروی باد بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و در طبقات پایین در اثر نشست ساختمان پنجره ها در معرض فشار بیشتری قرار میدهد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



چگونگی نگهداری از پنجره های UPVC

1- با فاصله های زمانی معین، تمام قطعات مکانیکی و متحرک پنجره ها را توسط روغن های رقیق مثل روغن چرخ خیاطی روغن کاری کنید.

2- دستگیره ها و سایر قسمت های متحرک پنجره ها را وارسی کنید که شل و هرز نشده باشند. معمولا با چک کردن منظم این قسمت ها، می توان پیچ مربوطه را یافت و آن را پیش از بروز مشکل محکم کرد.

3- به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر پنجره ها، حدودا سه ماه یکبار آن ها را به وسیله پارچه آغشته به صابون مایع تمیز کنید. این عمل موجب نرمی، انعطاف و تمیزی لاستیک ها می گردد.

4- جهت تمییز کردن بدنه پنجره ها، از یک دستمال یا پارچه نرم بدون پرز که رنگ پس ندهد و محلول آب و صابون استفاده گردد تا پنجره ها براقی و درخشش خود را همواره داشته باشند و از چرک مرد شدن آنها جلوگیری شود.

5- اگر پس از نصب پنجره ها، هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است، می بایست، برچسب روی پروفیل  پنجره ها کنده نشود تا از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کند. اما باید توجه داشت اگر این برچسب ها به مدت طولانی بر روی پنجره ها باقی بماند (بیش از یک ماه)،  ممکن است دیگر  به راحتی از پنجره ها کنده نشوند و اثر چسب بر روی پنجره ها باقی بماند. لذا بهتر است حتی الامکان نزدیک به  مراحل پایانی فعالیت های اجرایی یا بازسازی ساختمان و پس از زدن آستر رنگ دیوارها و قبل از رنگ آمیزی نهایی، پنجره ها نصب گردند. و در این شرایط ، پس از نصب، برچسبهای پشت پنجره ها کنده شوند تا در اثر تابش آفتاب کندن آنها از پنجره ها با مشکل مواجه نگردد.

6- در هنگام فعالیت های بازسازی ساختمان از قبیل تعمیرات و تغییر فضا و دیوارهای داخلی آپارتمان،  نقاشی، سیمانکاری و مواردی از این قبیل لازم است تا روی پنجره ها با پوشش مناسبی پوشانده شود تا از کثیفی و آسیب رسیدن به آنها جلوگیری گردد.

7- از نزدیک نمودن وسایل حرارت زا همچون آتش جوشکاری و یا شعله مستقیم به در و پنجره های UPVC و از تماس اجسام تیز و سخت با آنها جدا اجتناب شود.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.