گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

کاهش آلودگی های صوتی

میزان آلودگی های صوتی در شهرهای بزرگ بین 75 تا 80 دسی بل می باشد که موجب سلب آرامش از ساکنین این شهرها می گردد. استفاده از پنجره های دو جداره UPVC ورود آلودگی های صوتی را به فضای داخل تا میزان 45 دسی بل کاهش می دهد و به تبع آن آرامش قابل ملاحظه ای را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می اورد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



بهینه سازی در مصرف انرژی

کمبود انرژی که تبعا گرانی آن را به دنبال خواهد داشت بهینه سازی در مصرف انرژی را امروزه به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است. ساختمان ها یکی از عوامل مهم اتلاف انرژی محسوب می شوند و در این میان ،پنجره ها که عموما آهنی یا آلومینیومی و بعضا چوبی هستند مهمترین نقش را دراتلاف انرژی دارند. این در حالیست که استفاده از پنجره های دوجداره UPVC موجب صرفه جوئی تا میزان 40 % در مصرف انرژی ساختمان می شود و بدیهی است به تبع آن هزینه های ساکنین ساختمان بابت این امر نیز کاهش چشمگیری پیدا می کند.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



مقاومت پروفیل های UPVC در برابر اشعه UV خورشید

یکی از مهمترین خصوصیات پروفیل های UPVC که در ساخت در و پنجره دوجداره ساختمان استفاده می شوند مقاومت آنها در برابر شرایط جوی و حفظ کیفیت آنها می باشد.

معمولا برای ایجاد مقاومت در برابر اشعه ساطع شده از خورشید از مواد جاذب استفاده می شود. یکی ازانواع اشعه ساطع شده از خورشید که باعث رنگ پریدگی و خرابی قطعات ساخت انسان می شود، اشعه یو وی (UV) یا فرابنفش (Ultra Violet) می باشد. میزان اشعه ای که در نقاط مختلف جهان جذب می شوند بستگی به موقعیت جغرافیایی آن نقاط دارد. لذا با توجه به این مورد استفاده از مصالح ساختمانی و خصوصا پروفیل های یو پی وی سی با ترکیب مناسب برای مناطق مختلف حائز اهمیت می باشد. در ترکیبات استفاده شده برای ساخت پروفیل های یو پی وی سی، مواد جاذب یو وی و همچنین رنگ دانه های مقاوم در برابر شرایط جوی و نور خورشید وجود دارد.که از مواد جاذب به نسبت کمتر و از رنگ دانه ها به نسبت بیشتر استفاده می شود والبته  مقاومت اصلی پروفیل در برابر شرایط آب و هوایی و اشعه یو وی بر عهده رنگ دانه ها می باشد.

رنگ دانه ای که به منظور بالا بردن مقاومت پروفیل در برابر اشعه یو وی استفاده می شود، دی اکسید تیتانیوم است که از معدن استخراج می گردد. این ماده پس از انجام فرآیند های لازم برروی آن در اختیار صنایع مختلف قرار می گیرد. دی اکسید تیتانیوم در ایران وجود ندارد وبه ناگزیر از خارج از کشور وارد گردد. میزان استفاده از این ماده است که باعث افزایش مقاومت پروفیل ها و از طرفی باعث افزایش قیمت تمام شده تولید می گردد.

میزان اشعه UV که به قاره اروپا ساطع می گردد بسیار کمتر و در بیشتر مناطق نصف اشعه ای است که به مناطق نزدیک تر به خط استوا ساطع می شود. لذا با توجه به اینکه مبدا صنعت   UPVCاروپا بوده است تحقیقات گسترده ای در این زمینه در کشورهای آلمان و اتریش صورت گرفته و منتج به این نتیجه شده است که  آب و هوای مناطق مختلف جهان را به دو دسته تقسیم کرده اند. دسته اول آب و هوا معتدل (Moderate) و دسته دوم آب و هوای سخت (Sever).

برای هر کدام از دسته بندی های فوق شرایط تست آزمایشگاهی جداگانه تهیه شده و انجام می شود. لذا هر شرکت تولید کننده پروفیل باید مشخص نماید که برای تولید در کدام دسته بندی قرار دارد و محصول خود را برای چه آب و هوایی طراحی و تضمین می نماید. لازم به ذکر است کشور ایران در دسته بندی آب و هوای سخت قرار دارد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



هم نشینی با آلومینیوم باروری مردان را کم می کند

نتایج پژوهش جدید دانشمندان حاکی از آن است که قرار گرفتن مردان در معرض آلومینیوم ، موجب کاهش میزان اسپرم و ناباروری می شود. کریستوفر ایکسلی ، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: علت ناباروری در مردان، کاهش میزان اسپرم است و در جهان پیشرفته امروزی عوامل محیطی، موجب اختلالات بسیاری در غدد مترشحه می شوند. در این پژوهش میزان آلومینیوم موجود در بدن 62 شرکت کننده اندازه گیری شد که این میزان 399 بخش در میلیارد (ppb) و در برخی از این افراد 500 بخش در میلیارد گزارش شد. علاوه بر آن، محققان با استفاده از میکروسگوپ فلوئورسنس حتی در درون اسپرم افراد نیز آلومینیوم یافتند. درحقیقت هر چه میزان آلومینیوم در بدن افراد بیشتر باشد، میزان اسپرم و قدرت باروری آنها کمتر می شود.

این نتایج می توانند دلیل عدم برخورداری برخی زوج های جوان از فرزند و بارداری های سخت را توضیح دهند. براساس این تحقیق مردان، با محدودیت قرار گرفتن در معرض آلومینیوم به راحتی قادر به افزایش باروری خواهند بود. نتایج این تحقیق درنشریه PEPRODUCTIVE  TOXICOLOGY  منتشر شده است .

ماخد : مجله پنجره ایرانیان شماره 86- آذر 93

با توجه به این که در مقاله فوق به فلز آلومینیوم به طور عام اشاره شده و موارد خاصی را مشخص ننموده است  شاید بتوان نتیجه گرفت که در و پنجره های آلومینیومی هم می توانند از جمله عوامل محیطی باشند که در ناباروی مردان تاثیر سوء می گذارند و برای رفع این نگرانی می توان در و پنجره های دو جداره UPVC را که قطعا چنین خطر و تاثیر سوئی نخواهند داشت جایگزین در و پنجره های آلومینیومی نمود.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



فرآیند تولید درب و پنجره دوجداره UPVC

اندازه گیری

از آنجا که تمامی مراحل ساخت درب و پنجره های یو پی وی سی به وسییله  دقیق ترین ماشین آلات انجام می شود، اطلاعات ورودی به آن ها که همان اندازه های ساخت در و پنجره ها هستند باید کاملاً دقیق و بدون خطا باشند. از این رو مرحله اندازه گیری به وسیله مترهای دستی یا لیزری ، توسط پرسنل آموزش دیده و در نهایت دقت انجام می شود . هر چه در اندازه گیری  بیشتر دقت شود در پایان ، محصولی با اندازه های مناسب و صحیح تولید می شود که هنگام نصب نیز فاقد خطا و اشکال می باشد.

 

طراحی

در این مرحله  داده ها و مشخصات در و پنجره ها شامل ابعاد و طرح آنها که متناسب با کاربرد درب  و پنجره ها و متناسب بانمای داخلی و بیرونی ساختمان می باشد به نرم افزار داده می شود و تولید آنها بر مبنای خروجی نرم افزار که همان گزارش ساخت محصول است آغاز می گردد.

 

ساخت

همان طور که در بالا اشاره شد تولید درب و پتجره ها بر مبنای اطلاعات خروجی نرم افزار و به وسیله ماشین آلات دقیقی که در این صنعت مورد استفاده فرار می گیرند آغاز می گردد. روند تولید درب و پنجره ها بطور خلاصه شامل مراحل زیر می باشد :

برش پروفیل های یو پی وی سی ، ایجاد سوراخ های مورد نیاز بر روی بدنه پروفیل ها ، برش پروفیل های گالوانیزه و فرار دادن آنها درون پروفیل های یو پی وی سی به منطور ایجاد استحکام در آنها ، جوش دادن مقاطع برش خورده پروفیل ها ، تمیز کاری نقاط جوش خورده ، نصب پروفیل های میانی در صورت وجود در طرح درب یا پنجره ، نصب لاستیک های درزگیر و ضربه گیر ، نصب یراق آلا ت ، مونتاژ بازشوها بر روی فریم اصلی درب و پنجره ها و درانتها برش و نصب زهوارها.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.