گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

راهنمای شناخت یراق آلات با کیفیت و استاندارد

عوامل بسیاری در ساخت یک پنجره با کیفیت موثرند که از جمله مهمترین آنها عبارتند از :

* پروفیل مرغوب

* ساخت استاندارد

* نصب با کیفیت

* یراق آلات مناسب و استاندارد

 

از بین چهار عامل فوق ،عملکرد و بازدهی یک پنجره یو پی وی سی  بیش از همه به نوع یراق آلات بستگی دارد چرا که یراق آلات مورد استفاده درپتجره های یو پی وی سی می بایست با توجه به کاربری مورد نیاز ، وزن بازشو و ارتفاع محل نصب پنجره انتخاب شوند.

معمولا تولید کنندگان یراق الات ، استانداردهایی را برای نوع یراق الات و شرایط استفاده از آن تعیین می کنند که می بایست مطابق با استانداردهای تعریف شده و تایید شده توسط سازمان های مرحع و فعال دراین زمیینه باشد. از مشخصات عمده یراق آلات با کیفیت می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

* آبکاری مناسب و مقاومت یراق در مقابل زنگ زدگی

* آستانه تحمل یراق در مقابل وزن بازشو

* امکان تنطیم و رگلاژ یراق

* عدم استفاده از قطعات پلاستیکی در مفاصل و محل اتصال یراق

* نوع اتصالات میان قسمت بازشو و ثابت پنجره و فشار مناسب در زمان بسته شدن بازشو پنجره

 

ماخذ:پنجره ایرانیان ، شماره 83، شهریور93

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



مقایسه اجمالی انواع پنجره های مورد استفاده در صنعت ساختمان

پنجره های چوبی :

چوب به عنوان ماده ای رایج در طبیعت از اولین موادی بوده که در ساخت در و پنجره به کار گرفته شده است . از مزایای چوب می توان به ضریب انتقال حرارتی پایین آن اشاره کرد به نحوی که چوب ، گرما و سرما را منتقل نمی کند اما از طرف دیگر، در هنگام آتش سوزی چوب عاملی برای گسترش آتش می شود و به همین دلیل ضریب ایمنی پایینی دارد . چوب در معرض آسیب حشراتی مثل موریانه و سوسک قرار دارد . همجنین در ساختمان های امروزی که به زیبایی و مدل پنجره ها توجه ویژه ای می شود ساخت پنجره های چوبی با محدودیت های زیادی مواجه است.

 

پنجره های آهنی :

پنجره های آهنی در بسیاری از ساختمان های قدیمی به چشم می خورند. این پنجره ها به علت استحکام بالا مدت ها مورد توجه سازندگان بوده اند، اما معایبی نظیر زنگ زدگی، خوردگی و عایق نبودن باعث شده که امروزه دیگر پنجره های آهنی مورد توجه نباشند.

 

پنجره های آلومینیومی :

با ورود پنجره های آلومینیومی به صنعت ساختمان بسیاری از مشکلات پیشین حل شد . مقاومت مناسب این پنجره ها به نسبت پنجره های چوبی، نازکتر و سبکتر بودن نسبت به پنجره های آهنی و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی ، آنها را نسبت به پنجره های دیگر در موقعیت بهتری قرار داد . اما پنجره های آلومینیومی عایق نیستند و باعث اتلاف انرژی می شوند .همچنین اتصال مکانیکی گوشه های پنجره های آلومینیومی باعث تغییر شکل آنها می گردد.

 

پنجره های UPVC :

هیچ کدام از معایب پنجره های چوبی ، آهنی و آلومینیومی در پنجره های UPVC  وجود ندارند . به این معنا که پنجره های UPVC  ضمن این که از ضریب انتقال حرارتی پایین برخوردارند ، دچار پوسیدگی نمی شوند ، هنگام آتش سوزی باعث گسترش آن نمی گردند ، در اثر رطوبت متورم نمی شوند ، حشرات نمی توانند به آنها آسیبی وارد نمایند و در سرما و گرما تغییر شکل نمی دهند . بر خلاف پنجره های آلومینیومی ، پروفیل پنجره های UPVC  به صورت یک پارچه به یکدیگر جوش داده می شود و پنجره به صورت یک واحد کامل درمی آید . اما مهمترین ویژگی پنجره های UPVC  این است که عایق بسیار مناسبی در برابر عبور گرما ، سرما ، صوت ، گرد و غبار  و آلاینده ها می باشند.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



روش های آسان نگهداری از در و پنجره های upvc

رعایت نکات زیر موجب می گردد تا کارایی و عمر این پنجره ها در بالاترین حد خود بماند

 

* قطعات مکانیکی پنجره ها می بایست دربازه های زمانی بلند مدت (مثلا سالی یک بار)روعن کاری شوند تا از عملکرد روان وراحت برخوردار باشند . برای این امر باید از روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی استفاده نمود.

 

* از نزدیک کردن مستقیم شعله آتش به پنجره باید احتراز شود.

 

* لاستیک های درزگیر پنجره ها هر چند ماه یک بار با پارچه آغشته به صابون مایع تمیز شوند. این امر موجب نرمی و انعطاف لاستیک ها می گردد . هنگام تمیز کردن دقت شود که لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشوند.

 

* برای تمیز کردن بدنه  پنجره ها از محلول آب و صابون  و با استفاده از اسفنج یا پارچه ای که زبرنباشد استفاده گردد.

 

* اگر پس از نصب پنجره ها هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است برچسب روی پروفیل پنجره ها نباید کنده شود تا پنجره ها را ازآسیب های احتمالی محافظت نماید . با این حال برچسب هایی که بر روی سطوح بیرونی پروفیل پنجره ها فردارند چنانچه بیش از یک ماه بر روی این سطوح باقی بمانند کندن آنها با مشکل و تکه تکه حداشدن مواجه می گردد. در چنین وضعیتی می توان از یک سشوار برای دمیدن به پنجره ها استفاده کرد و سپس برچسب ها را به راحتی جدا نمود.

 

* در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی ، سیمانکاری و ...... لازم است روی پنجره ها با پوشش مناسبی پوشانده شود تا آسیبی بته پنجره ها نرسد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



مزیت پنجره‌های UPVC نسبت به پنجره های آهنی و آلومینیومی (قسمت سوم)

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های مصون

UPVC بنا بر خصوصیت ذاتی خود، در مقابل بسیاری از عوامل فرساینده شیمیایی مقاومت بسیار خوبی از خود بروز می‌دهد و این ویژگی، استفاده از پنجره‌‌های UPVC را در محیط‌های شیمیایی و صنعتی حائز اهمیت می‌سازد.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های پاک

ازدیگر خصوصیات پنجره های UPVC آن است که در محیط‌های میکروبی، رشد باکتری‌ها برروی سطوح آنها بسیار محدود است و این ویژگی، استفاده از این پنجره ها را در محیط‌های بیمارستانی، صنایع غذایی و آزمایشگاهی به عنوان یک مزیت، برجسته ساخته است.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های سبک

استفاده از پروفیل‌های فلزی در ساختار چند حفره‌ای پروفیل‌های UPVC، موجب شده که این محصول در عین داشتن وزن کم، از استحکام و مقاومت مکانیکی کافی برخوردار باشد. لذا هنگام وزش باد و طوفان دچار لرزش وموجب ایجاد اصوات مزاحم نمی گرددد.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های ایمن

از خصوصیات دیگر پنجره‌های UPVC امکان استفاده از یراق‌آلات ویژه و متنوع در آن‌ها است. یکی از انواع این یراق‌آلات ، گونه‌های ضدسرقت آن‌ها است که به‌ویژه در ساختمان‌های ویلایی می توانند  مورد استفاده قرار گیرند.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های بازیافت شونده

پروفیلUPVC  همچون اغلب محصولات پلیمری دیگر، قابل بازیافت بوده و از نظر زیست محیطی آلاینده نیستند. در مرحله تولید پنجره، می‌توان ضایعات و بریده‌های غیر‌قابل استفاده پروفیل UPVC را به‌منظور بازیافت مجدد در صنایع دیگر مورد استفاده قرار داد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



مزیت پنجره‌های UPVC نسبت به پنجره های آهنی و آلومینیومی (قسمت دوم)

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های سازگار :

با توجه به یراق‌آلات متنوعی که در تولید پنجره‌های UPVC مورد استفاده قرار می گیرند، امکان باز شدن پنجره در حالات مختلف مایل  (Tilt)، چرخشی (Turn)، کشویی (Sliding) و نیز ترکیبی از این حالات فراهم آمده است.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های همیشه جوان

پنجره‌های UPVC در شرایط مختلف جوی مثل مناطق سرد‌سیر و گرمسیر و همچنین دربرابر باران‌های اسیدی و نمکی و در محیط‌های مرطوب و شرجی مقاوم بوده و آثاری هم‌چون پوسیدگی و زنگ‌زدگی در آنها ایجاد نمی‌شود.

 

پنجره‌های UPVC ، پنجره‌های تمیز

درب و پنجره‌های UPVC به سادگی و به کمک محلول‌های شوینده خانگی و آب تمیز می‌شوند و برخلاف پنجره‌های چوبی وفلزی نیاز به هیچ گونه جلا و رنگ‌آمیزی و تعمیرات دوره‌ای ندارد. این خصوصیت از دیدگاه زیبایی و افزایش جلوه بنا نیز حائز اهمیت می باشد.

 

پنجره‌های UPVC، پنجره‌های خود خاموش‌کن

از جمله خصوصیات UPVC آن است که دمای شروع به اشتعال آن (( C°385 در مقایسه با چوب ( C°260)، بسیار بالا است. چنانچه بعد از شروع اشتعال، منبع آتش‌زا از در و پنجره UPVC  دور شود شعله، خود‌به‌خود خاموش شده و از توسعه و انتقال حریق جلوگیری به عمل می‌آید؛ ضمن این که تولید گازهای سمی در هنگام اشتعال پروفیل‌های  UPVCبه  کندی  صورت می گیرد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.