گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

استانداردهای پروفیل های UPVC

پروفیل های یو پی وی سی که از دهه 60 در اروپا تولید شده اند و در صنعت در و پنجره ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، دارای دو استاندارد اصلی می باشند:

 

1-استاندارد کشور انگلستان (که به عنوان استاندارد اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد) با عنوان BS EN 12608 و آخرین ویرایش آن سال 2003 می باشد.

 

2- استاندارد کشور آلمان با عنوان RAL GZ 716-1 که استاندارد سختگیرانه تری می باشد و آخرین ویرایش آن در سال 2008 انجام شده است.

 

استانداردهای BS و RAL از دیدگاه های مختلف پروفیل های UPVC را بررسی می کنند که یکی از نکات مهم در آنها استاندارد ضخامت دیواره های اصلی و دیواره های رابط بین آنها (دیواره فرعی) در پروفیل می باشد.

در هر دو این استانداردها ضخامت بالاتر از 2.8 میلیمتر در دیواره اصلی و همچنین ضخامت بالاتر از 2.5 میلیمتر در دیواره فرعی بعنوان پروفیل های نوع A و یا کلاس یک در نظر گرفته می شوند. ضخامت های بالاتر از 2.5 در دیواره اصلی و بالاتر از 2 میلیمتر در دیواره فرعی نیز بعنوان پروفیل های نوع B و یا کلاس دو مطرح می شوند. در استاندارد رال همین دو نوع پروفیل از نظر ضخامت دیواره معرفی و بررسی می شوند ولی در استاندارد BS نوع سومی نیز تعریف شده است که بر اساس توافق بین سازنده و خریدار پروفیل، استاندارد تعریف می شود که به آن C گفته می شود. در این کلاس هیچ محدوده ای برای ابعاد در نظر گرفته نشده است و ملاک، ابعاد اعلامی توسط تولید کننده است.

مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران هم بعنوان متولی تدوین استاندارد ملی تجهیزات و مصالح ساختمانی، تحقیقات و مطالعات گسترده ای در این زمینه صورت داده است و استاندارد BS EN 12608 را بعنوان استاندارد مناسب انتخاب و ترجمه نموده است که در نهایت جهت انتشار توسط کمیته ملی استاندارد در اختیار سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار گرفته است.

 

با این حال استاندارد RAL آلمان که از معیارهای سختگیرانه تری برخوردار است اولین بار توسط شرکت ویستا بست به ایران آورده شد و انواع پروفیل های UPVC ساخت این شرکت همچنان تحت لیسانس رال آلمان تولید می شوند و جزو گروه A تقسیم بندی این استاندارد می باشند.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.