گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

مطابق با ماده 33 قانون نظام مهندسی کشور ، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ها بر عهده وزارت مسکن و شهر سازی است . وزارت مسکن بر مبنای این ماده ، اقدام به انتشار مقررات ملی در 20 مبحث نموده است که مبحث 19 آن مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان می باشد .

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در سال 1370 به تصویب هیئت محترم وزیران رسید واجرای آن در ساختمان های کشور الزامی گردید . این مبحث چندین بار بازنگری شده که آخرین آن در سال 1381 بوده و بعداز بازنگری ، چاپ و به کلیه ارگان های کشور ابلاغ شده است .

در حال حاضر اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان برای تمامی ساختمان های دولتی اجباری است و اجرای آن برای تمامی ساختمان های بخش خصوصی واقع در تهران و شهرهای تابعه از سال 1384 اجباری شده است . اجرای این مبحث برای ساختمان های واقع در سایر شهرها و استان ها نیز مطابق یرنامه زمان بندی شده الزامی گردیده است .

براساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان رعایت موارد زیر در ساختمان الزامی است :

 

* عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان

* نصب پنجره های دوجداره با قاب های فلزی ترمال بریک ، چوبی و یا PVC استاندارد

* عایق کاری کانال های هوا ، لوله های تاسیسات و سیستم تولید آب گرم

* نصب سیستم های کنترل کننده موضعی نظیر شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها

* نصب سیستم های کنترل مرکزی هوشمند و مجهز به سنسور اندازه گیری دمای هوای محیط

 

براساس ضوابط مندرج در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه ساختمان به شرح زیر می باشد :

 

* گواهی صلاحیت مهندس یا شرکت طراح

* چک لیست انرژی

* چک لیست کنترل پوسته خارجی ساختمان

* نقشه های ساختمان

* مشخصات فیزیکی مصالح و سیستم های عایق حرارت مورد استفاده در ساخت اجزای پوسته خارجی ساختمان

* مشخصات فنی سیستم های تاسیسات گرمایی ، سرمایی ، تهویه ، تهویه مطبوع ، تامین آب گرم مصرفی و روشنایی مورد استفاده در ساختمان ها

 

ماخذ : ماهنامه شماره 41 صنعت در و پنجره

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



پایان پذیر بودن منابع انرژی

امروزه به دلیل پایان پذیر بودن منابع انرژی ، صرفه جویی در مصرف مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشور قرار گرفته است .

توسعه صنایع گوناگون و شکل گیری فن آوری های تازه ،  بیشتر با هدف کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است که صنعت ساختمان نیز با توجه به سهم نسبتا بالا در مصرف انرژی از این قاعده پیروی نموده است .

یکی از پدیده های تازه در این زمینه تولید و ساخت در و پنجره های UPVC است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان نسل چهارم پنجره از آن یاد می شود .

با تلاش صنعتگران ایرانی و حمایت های دولت ، صنعت UPVC هم اکنون در ایران در حال سپری کردن رشد روزافزونی است . تاسیس کارخانه ها و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند گویای این مسئله است .

اگر در خانه شما اتلاف انرژی به صورت تصاعدی در حال افزایش است و تصثمیم دارید در و پنجره های قدیمی خود را تعویض نمائید، در و پنجره های UPVC به عنوان رایج ترین مصالح در انجام بهسازی ساختمان جایگزین بسیار مناسبی برای این منظور می باشند که البته به اندازه کارآمد بودنشان از جذابیت و زیبایی نیز برخوردار هستند.

 

ماخذ : ماهنامه شماره 41 صنعت در و پنجره

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



مزایای استفاده از درب و پنجره های UPVC (قسمت دوم)

وزن سبک در مقایسه با سایر درب و پنجره ها: شاید به نظر برسد محصولی با ویژگی های فوق وزن سنگینی را دارا می باشد در حالی که کاملا عکس این تصور صادق است. درب و پنجره های upvc  در مقایسه با پنجره های آهنی، آلومینیومی و چوبی از وزن کمتری برخوردار می باشند و این امر در صنعت ساختمان به عنوان یک مزیت تلقی می گردد.

 

ماندگاری و عمر طولانی: در و پنجره های UPVC دربرابر تغییرات دمایی و سرما و گرمای شدید،  تابش نور خورشید، حشرات موذی، مواد شیمیایی و باران های اسیدی کاملا مقاوم بوده و دارای ماندگاری بسیاربالا می باشند.

 

نظافت راحت و آسان: درب و پنجره های یو پی وی سی به وسیله یک پارچه نرم بدون پرز که آغشته به یک محلول تمیز کننده معمولی مثل آب و صابون یا پودر رختشویی شده باشد به راحتی تمیز می شوند. الکل نیز ماده موثری برای این منظور می باشد.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.