گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

کولر گازی هزینه قبوض را 5 برابر می کند

معاون وزیر نیرو با هشدار به مشترکان خانگی نسبت به استفاده از کولرهای گازی یا اسپلیت های پر مصرف برق، اعلام کرد : استفاده ار کولر گازی در مقایسه با کولر آبی، بار مالی قبوض برق را 4 تا 5 برابر افزایش می دهد.

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به افزایش قابل توجه بار مالی قبوض برق در صورت استفاده از کولر گازی به ویژه در تهران و برخی از کلانشهر های کشور، گفت: به تمامی مشترکان برق به ویژه در مناطقی که دارای آب و هوای شرجی و گرم نیستند، توصیه می شود که از کولرهای گازی یا اسپلیت استفاده نکنند. وی با اعلام این که کولرهای گازی تنها برای مناطق دارای آب و هوای گرم و خشک باید مورد استفاده قرار بگیرند ، تصریح کرد: استفاده از کولرهای گازی یا اسپلیت های پر مصرف علاوه بر افزایش پیک مصرف برق منجر به افزایش بار مالی قبوض برق مشترکان هم خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که استفاده از کولرهای آبی نسبت به کولرهای گازی از نظر میزان و شدت مصرف برق دارای توجیه اقتصادی بالاتری برای مشتریان به ویژه خانگی است، اظهار داشت: کولرهای گازی 5 برابر کولرهای آبی برق مصرف می کنند.وی با یادآوری این که استفاده از کولرهای گازی یا اسپلیت های پر مصرف منجر به افزایش 4 تا 5 برابری بار مالی قبوض برق در فصل بهار و تابستان خواهد شد، تبیین کرد: در صورتی که مشترکان 20 درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کنند، هزینه مصرف برق مشترکان برای فصل تابستان سال جاری حتی از سال قبل هم کمتر خواهد شد.

با افزایش قیمت برق مشترکان خانگی بار مالی قبوض با روشن نگاه داشتن لامپ های اضافی و سایر وسایل  برقی در ساعات اوج مصرف (ساعت 11 صبح تا 23 شب) به 70 تا 90 هزار تومان افزایش می یابد و این در حالی است که هر کولر گازی به تنهایی 200 تا 250 هزار تومان هزینه مصرف برق مشترکان را افزایش می دهد.

ماخذ: ماهنامه پنجره ایرانیان

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.