گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

فواید اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

اکثر مردم بر این باورند که اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، هزینه های ساختمان را افزایش می دهد ولی چنانچه این مبحث در ساختمان به درستی اجرا گردد، علاوه بر کاهش هزینه های اولیه ساخت ، با توجه به صرفه جویی انجام شده در هزینه های بهره برداری و مصرف انرژی ساختمان ، برای مصرف کننده سودآور نیز خواهد بود.

اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ، شامل عایق کاری سیستم تاسیسات و لوله ها ، عایق کاری جداره خارجی ساختمان و نصب پنجره های دو جداره استاندارد در ساختمان ، کمتر از 5% هزینه های ساختمان را در این قسمت افزایش می دهد ولی از طرف دیگر ظرفیت سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان را می توان تا 40% نسبت به شرایطی که این مبحث در آن اجرا نمی شود ، کوچکتر انتخاب کرد، که به نوبه خود کاهش زیاد هزینه ها را در این قسمت شامل می شود.

بنا بر این چنانچه در طراحی و ساخت ساختمان اصول اولیه مهندسی رعایت شود علاوه بر ایجاد فضای مناسب زندگی برای ساکنین  و افزایش سطح رفاه جامعه ، هزینه های اولیه نیز کاهش می یابد. به طور کلی می توان از مزایای اجرای مبحث 19 مقررات ملی در ساختمان موارد زیر را نام برد :

* کمک به اقتصاد خانواده

* افزایش رفاه نسبی = مصرف صحیح انرژی

* کمک به اقتصاد ملی

* کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی های ناشی از آن

* امکان برقراری دمای ثابت

* تنظیم دمای دلخواه در اتاق به منظور تامین شرایط آسایش

* کاهش ظرفیت اولیه سیستم گرمایش و سرمایش تا 40%

* کاهش استهلاک سیستم گرمایش و سرمایش

* توزیع متعادل حرارت و امکان برقراری دماهای متفاوت در هر اتاق

* کاهش حداقل 50% مصرف سوخت و هزینه های مربوطه

 

ماخذ: ماهنامه شماره 41 صنعت در و پنجره

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.