گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

مقایسه اجمالی انواع پنجره های مورد استفاده در صنعت ساختمان

پنجره های چوبی :

چوب به عنوان ماده ای رایج در طبیعت از اولین موادی بوده که در ساخت در و پنجره به کار گرفته شده است . از مزایای چوب می توان به ضریب انتقال حرارتی پایین آن اشاره کرد به نحوی که چوب ، گرما و سرما را منتقل نمی کند اما از طرف دیگر، در هنگام آتش سوزی چوب عاملی برای گسترش آتش می شود و به همین دلیل ضریب ایمنی پایینی دارد . چوب در معرض آسیب حشراتی مثل موریانه و سوسک قرار دارد . همجنین در ساختمان های امروزی که به زیبایی و مدل پنجره ها توجه ویژه ای می شود ساخت پنجره های چوبی با محدودیت های زیادی مواجه است.

 

پنجره های آهنی :

پنجره های آهنی در بسیاری از ساختمان های قدیمی به چشم می خورند. این پنجره ها به علت استحکام بالا مدت ها مورد توجه سازندگان بوده اند، اما معایبی نظیر زنگ زدگی، خوردگی و عایق نبودن باعث شده که امروزه دیگر پنجره های آهنی مورد توجه نباشند.

 

پنجره های آلومینیومی :

با ورود پنجره های آلومینیومی به صنعت ساختمان بسیاری از مشکلات پیشین حل شد . مقاومت مناسب این پنجره ها به نسبت پنجره های چوبی، نازکتر و سبکتر بودن نسبت به پنجره های آهنی و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی ، آنها را نسبت به پنجره های دیگر در موقعیت بهتری قرار داد . اما پنجره های آلومینیومی عایق نیستند و باعث اتلاف انرژی می شوند .همچنین اتصال مکانیکی گوشه های پنجره های آلومینیومی باعث تغییر شکل آنها می گردد.

 

پنجره های UPVC :

هیچ کدام از معایب پنجره های چوبی ، آهنی و آلومینیومی در پنجره های UPVC  وجود ندارند . به این معنا که پنجره های UPVC  ضمن این که از ضریب انتقال حرارتی پایین برخوردارند ، دچار پوسیدگی نمی شوند ، هنگام آتش سوزی باعث گسترش آن نمی گردند ، در اثر رطوبت متورم نمی شوند ، حشرات نمی توانند به آنها آسیبی وارد نمایند و در سرما و گرما تغییر شکل نمی دهند . بر خلاف پنجره های آلومینیومی ، پروفیل پنجره های UPVC  به صورت یک پارچه به یکدیگر جوش داده می شود و پنجره به صورت یک واحد کامل درمی آید . اما مهمترین ویژگی پنجره های UPVC  این است که عایق بسیار مناسبی در برابر عبور گرما ، سرما ، صوت ، گرد و غبار  و آلاینده ها می باشند.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.