گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

گروه صنعتی ساتراوین

تولید کننده در و پنجره دو جداره UPVC

هم نشینی با آلومینیوم باروری مردان را کم می کند

نتایج پژوهش جدید دانشمندان حاکی از آن است که قرار گرفتن مردان در معرض آلومینیوم ، موجب کاهش میزان اسپرم و ناباروری می شود. کریستوفر ایکسلی ، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: علت ناباروری در مردان، کاهش میزان اسپرم است و در جهان پیشرفته امروزی عوامل محیطی، موجب اختلالات بسیاری در غدد مترشحه می شوند. در این پژوهش میزان آلومینیوم موجود در بدن 62 شرکت کننده اندازه گیری شد که این میزان 399 بخش در میلیارد (ppb) و در برخی از این افراد 500 بخش در میلیارد گزارش شد. علاوه بر آن، محققان با استفاده از میکروسگوپ فلوئورسنس حتی در درون اسپرم افراد نیز آلومینیوم یافتند. درحقیقت هر چه میزان آلومینیوم در بدن افراد بیشتر باشد، میزان اسپرم و قدرت باروری آنها کمتر می شود.

این نتایج می توانند دلیل عدم برخورداری برخی زوج های جوان از فرزند و بارداری های سخت را توضیح دهند. براساس این تحقیق مردان، با محدودیت قرار گرفتن در معرض آلومینیوم به راحتی قادر به افزایش باروری خواهند بود. نتایج این تحقیق درنشریه PEPRODUCTIVE  TOXICOLOGY  منتشر شده است .

ماخد : مجله پنجره ایرانیان شماره 86- آذر 93

با توجه به این که در مقاله فوق به فلز آلومینیوم به طور عام اشاره شده و موارد خاصی را مشخص ننموده است  شاید بتوان نتیجه گرفت که در و پنجره های آلومینیومی هم می توانند از جمله عوامل محیطی باشند که در ناباروی مردان تاثیر سوء می گذارند و برای رفع این نگرانی می توان در و پنجره های دو جداره UPVC را که قطعا چنین خطر و تاثیر سوئی نخواهند داشت جایگزین در و پنجره های آلومینیومی نمود.

 

تقاضا می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خدمات و محصولات ما، به وب سایت رسمی گروه صنعتی ساتراوین به نشانی www.satrawin.com مراجعه فرمایید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.